مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 .

مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286

تمركز حواس

وقتي ميخواهيم تصميمات مهمي بگيريم و يا برنامه ريزي براي زندگي خود داشته باشيم و يا مسائل روزمره را مرور كنيم اين عدم تمركز حواس و بارش هاي فكري متعدد به ما اجازه تمركز حواس را نمي‌دهد.

آيا تمركز حواس در مطالعه و درس خواندن نيز مهم است؟

البته اگر شما تمركز  نداشته باشيد به هيچ عنوان نمي توانيد دانش آموز موفقي باشيد براي مطالعه و حذف مطالب در ناخودآگاه  خود بايد تمركز  ذهني  خوبي داشته باشيد تا مطالب و موضوعات درسي را بتوانيد در ذهن خود بسپاريد.

روشهاي مقابله با تمركز حواس و حواس پرتي؟

۱_ وقتي مطالعه درسي را شروع مي‌كنيد هرگز نگوييد تا تمام نشود ادامه مي دهد اين كار مغز شما را خسته و درگيري كرده و دچارحواسپرتي  مي شويد بهتر است بعد از هر يك ساعت مطالعه حداقل ۲۰ دقيقه استراحت نماييد.

۲_ براي هر صفحه مطالعه نسبت به حجم مطالب آن وقت ماهيان قرار دهيد در اين صورت مغز شما به ذهنتون دستوري مي‌دهد كه مطالعه را به طور مستمر و سريع تر انجام مي دهد و دچار عدم تمركز نمي‌شود.

۳_ هرگز كليه كتاب ها و درس هاي روز بد را يكجا جلوي خود نگذاريد چون حجم زياد مطالب ذهن شما را مشغول كرده و دچار حواسپرتي  مي‌شويد.

۴_ عدم انگيزه و علاقه به درس خاص يا مطلب خاص باعث عدم تمركز شده بنابراين سعي كنيد آن درس و مطلب را در زماني انجام دهيد كه ذهنتان كاملا آماده و از لحاظ نشاط و روحيه در ميزان ايده‌آل باشد.

۵_ در هنگام مطالعه مخصوصا دروس حفظ كردني سعي كنيد با صداي مناسب نبودند بخوانيد در اينصورت تمركز حواس پيدا مي كنيد.

۶_ مطالعه و درس خواندن در نيمه هاي شب موقعي كه بقيه اعضاي خانواده در خواب مي باشد باعث مي شود ذهنتان درگير شده و دچار عدم تمركز گرديده.

۷_ سعي كنيد جاي مطالعه خود را عوض نكنيد چون ذهنتان شرطي شده و مطالعه در آن محل خاص باعث تافزايش تمركز  مي شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۴۲:۵۴ توسط:صفا ضيايي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :