مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 .

مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286

برنامه ريزي درسي


نوشتن برنامه هاي درسي بر روي كاغذ و تخمين زدن زمان يادگيري بر حسب حافظه و علاقه فردي بر مبناي اولويت بندي دروس به شما كمك خواهد كرد كه از اضطراب شب امتحان بكاهيد و با لذت بيشتري مطالب را به حافظه بسپاريد.

۲_ تهيه ليست اولويت بندي
ارزيابي ضريب سختي درس و مقدار زمان مورد نياز بر اساس مقياس ۱ تا ۵ مثلاً براي درس رياضي كه وقت بيشتري را به خود اختصاص مي دهد عدد يك و براي درس ادبيات كه شما در آن فراگيري سريعترين داريد عدد ۲ را نمره گذاري كنيد. همچنين بسنجيد كه در چه تايمي در شبانه روز حافظه شما قوي تر است.
۳_ تهيه جدول و ستون بندي
پر كردن خانه هاي جدول با مشخص كردن زمان مورد نياز و مواد درسي و سپس گذاشتن جاهاي خالي براي انجام كارهاي غير درسي و استراحت درس هاي حفظي ادبيات تاريخ را پشت سر هم قرار ندهيد زيرا تداخل يادگيري به وجود مي آيد رياضي را ترجيحا در ابتدا قرار دهيد و يا بعد از ظهر تمركز بيشتري براي حل مسئله داريد گرچه برخي افراد سكوت شب را براي يادگيري عميق رياضي ترجيح مي دهند.

۴_ ارزيابي جدول برنامه ريزي درسي
به طور امتحاني يك روز برنامه را اجرا كنيد و سپس برخي موارد را مطابق سليقه و شخصيت خود تغيير دهيد تا به بازدهي عالي برسيد هيچ برنامه را مطلق تلقين كنيد و با كمي انعطاف پذيري در جابجايي موارد درسي و زمان ها و يا زيادتر و يا كمتر كردن زنگ تفريح بين درس ها به خود استراحت بيشتري دهيد.
۵_ با لذت درس بخوانيد
تهيه برنامه ريزي تحصيلي به منظور پيشرفت هاي آتي شما در زندگي است لذا به شخصيت ويژه خود توجه كنيد و بدانيد كه براي هر فردي در زندگي رسالت ويژه است كه مطابق با خلق و خوي اوست هدف خود را بيابيم و بر اساس آن با لذت برنامه ريزي كنيد و مطالب را ببريد و هدف خود را فقط نمره بالا قرار ندهيد كه شما مطلب را فرا مي گيريد تا در آينده از آن استفاده كنيد

۶_ سبك مطالعه اي برتر خود را بيابيد.
شما از طريق برنامه اي تصويري و يا شنيداري مي توانيد مطالب بسياري را بدون زحمت ياد بگيريد فيلم هاي آموزشي به همراه اپليكيشن هاي مفيدي براي شما ساخته شده است تا بتوانيد عمق يادگيري خود را بيشتر كنيد به صورت نشسته بر صندلي و يا خواندن مطالب حفظي در حين قدم زدن به يادگيري بپردازيد و سپس خود را ارزيابي كنيد و ببينيد كه در چه موقعيتي راحت تر است و بر سرعت يادگيري خود بيافزاييد.
۷_ خودتان را ملزم به اجراي برنامه درسي كنيد.
با بالا بردن خود كنترلي و تعويق نيازهاي زمان حال به منظور پيشروي به سمت اهداف و آرزوها مي‌توان به نتايج چشمگيري رسيد.
اراده خود را تقويت كنيد و در پايان اجراي برنامه درسي به خود پاداش بدهيد از خود تنبيهي و مقايسه خود با ديگران بپرهيزيد زيرا در شماره ثبت ايجاد مي كنند اگر والدينتان شما را تحقير مي كنند به منظور رفع اين مشكل به روانشناس مراجعه كنيد تا فضاي مطلوبي بدون فشار رواني براي شما ايجاد گيرد و با توجه به پتانسيل ها و توانايي هاي فردي خود خود را بالا ببريد و رشد كنيد.
۸_ تفريحات مناسبي را انتخاب كنيد.
تفريحات اي را انتخاب كنيد كه باعث زياد شدن انرژي رواني و جسماني شما شوند كه خود را با فعاليت‌هاي بدني سنگين خسته كنيد و قند خون شما پايين آمده و در يادگيري مطالب درسي تاثير بگذارند. تفريحات ساده مثل خوردن كيك شكلاتي و نوشيدن چاي و يا بستن چشم ها و مديتيشن و ريلكسيشن از جمله مواردي است كه ذهن شما را براي يادگيري هاي بعدي تقويت مي كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۲۷:۳۶ توسط:صفا ضيايي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :