مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 .

مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286

آموزش نقاشي

نقاش فردي است كه براي خلق يك اثر نقاشي زحمت كشيده كه اصطلاحا به او يك هنرمند نيز گفته مي شود. البته همانطور كه ذكر شد يك نقاش به غير از خلق اثر هنري مي تواند آنرا به عنوان يك حرفه انجام داده و در زيبايي خانه و شهر شما سهيم باشد.

آموزش نقاشي

رشته هاي آموزش  نقاشي در دانشگاه:

اگر شما ذاتا به نقاشي و هنر و طراحي علاقه مند باشيد مي توانيد با برنامه ريزي مشخص و آشنايي بارشته هاي مختلف هنري در دانشگاه از جمله طراحي و نقاشي و دروس مربوطه ادامه تحصيل خود را در رشته نقاشي انجام دهيد و آنرا به صورت حرفه اي دنبال نماييد.

دوره هاي نقاشي به چند دسته تقسيم مي شوند:

مدرن:

ابتدائا با نگاه به يكنقاشي مدرن ممكن است مفهوم آنرا درك نكنيد مگر با اين رشته نقاشي آشنايي داشته باشيد.

پرتره يا چهره نگاري:

در اين نوع نقاشي اكثرا سعي مي شود چهره افراد را ترسيم كنند.

منظره:

نقاشي منظره يا طبيعت در حقيقت خلق آثد طبيعي و آنچه در طبيعت قابل رويت است مي باشد.

قدمت نقاشي:

در حقيقت نقاشي در زمان هاي بسيار قديم رايج بوده و جايگزيني جهت زبان نوشتاري بوده .از پيدايش بشر و شناخت كمي و كيفي از دنيا بشر نيازمند تعامل بوده ولي زبان مشتركي براي اين مورد وجود نداشته كه البته با نقاشي و طرح هايي كه مي كشيدند مفاهيم نوشتاري و گفتاري خود را بيان مي كردند.  قديمي ترين نقاشي در دنيا متعلق به حدود ۳۲۰۰۰ هزار اسل پيش مي باشد.

نقش نقاشي در زندگي عاطفي كودك:

كودك براي نشان دادن عواطف و احساسات خود از نقاشي كردن استفاده مي كند.و به كودك اين فرصت را مي دهد تا بتواند احساسات و هيجانات  دروني خود را بروز دهد.

آموزش نقاشي

سن فراگيري:

نقاشي معمولا هنري است ذاتي كه نسل به نسل منتقل مي شود .كودكي كه پدر و پدر بزرگش خط و نقاشي خوبي داشتند اكثرا او نيز اين هنر را به ارث مي برد و ممكن است حتي در سن خيلي كم مثلا ۳ سالگي اين هنر را بروز دهد. ولي براي تعليم نقاشي و فراگيري اين هنر اغلب سن ۵ سالگي به بالا را توصيه مي كنند.

نقاشي به عوان يك حرفه:

همانطور كه قبلا اشاره كرديم چه در مورد هنرمندي كه خلق آثار زيبا مي نمايد و چه در مورد نقاشي كه براي زيبايي خانه و شهر هنرمندي مي كند .هر دو مي توانند از آن كسب در آمد كرده و به عنوان يك حرفه پر در آمد روي ان حساب كنند.يك هنرمند با برگزاري نمايشگاههاي شخصي و يا شركت در مجامع عمومي مي توانند هنر خود را عرضه نموده و به معرض فروش بگذارد.

وسايل مورد نياز كودك:

وسايل نقاشي كودك منحصر به كاغذ، مداد، خودكا رنمي باشد و در شروع كار  آموزش نقاشي بايد كودك آزاد باشد و با هر وسيله اي كار كند و هرچه را دوست دارد موضوع نقاشي قرار دهد.البته وسايل  آموزش نقاشي براي كودكان بايد متناسب با سن آنها انتخاب گردد..


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۳۷:۲۷ توسط:صفا ضيايي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :