مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 .

مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286

شب امتحان

درباره تعداد سوالات زمانبندي بارم بندي تشريحي تستي مدت زمان امتحان و غير اطلاعات كافي به دست آوريد. دوم تحقيق كنيد كه از چه قسمتهايي است و فصل هايي احتمالا سوال بيشتري خواهيد داشت پيشنهاد مي كنم هم از همكلاسي‌ها بپرسيد هم از معلم خود بپرسيد. اگر نمونه سوال هاي امتحاني مربوط به اين درس را مي‌توانيد تهيه كنيد و درباره نحوه سوالات يك ديد كلي داشته باشيد. به ياد داشته باشيد هميشه ممكن است سوال تكراري داشته باشيم.
در مورد خواندن درس قبل از شروع جلسه امتحان نظرات متفاوت است بعضي مي‌گويند اصلاً درست نيز خصوصاً در مورد آزمونهاي كلي مثل كنكور كه بايد حجم زيادي از سوالات روبه‌رو شويم فقط دچار استرس و دگرگوني مي شويم.
اما در مورد امتحان هاي كوتاه كلاسي شايد مفيد واقع شود اما توصيه من به شما اين است كه طبق تجربه خودتان تعيين كنيد نياز به مرور مطالعه درست قبل از شروع امتحان داريد يا خير؟
چرا كه بعضي دانش آموزان حجم زيادي از مطالب را مي‌توان درست قبل از شروع جلسه به ياد بسپار آن و براي آنان مفيد خواهد بود.
نكته بعدي اينكه سعي كنيد هميشه در جلسات آخر تدريس كلاس حضور داشته باشيد معمولا سوالات مهم و يا فصل هاي سوال نيز مطرح خواهد شد.
حالا شروع به خواندن كنيد. محل مناسبي براي مطالعه پيدا كنيد آرام باشد و حداقل امكانات و وسايلي كه موجب حواس پرتي شما ميشوند دوري كنيد و سه مورد نياز را آماده كنيد جزوه كتاب و غيره كه مجبور نشويد هر چند دقيقه از جايتان بلند شويد.
خلاصه كردن و نوت برداري را شديداً پيشنهاد مي‌كنيم چرا كه به راحتي مي توانيد در زمان كم تمام مطالب امتحان را مرور و نتيجه خوبي بگيريد.
از راه هاي ساده براي به ياد سپردن مثل فلش كارت استفاده كنيد.
اگر وقت كمي داريد سعي كنيد مطالبي كه بزرگ كردن نوشته شده حتما بخوانيد با برنامه‌ريزي و برنامه زماني درس خواندن هم حتماً دقت كنيد.
مطمئن شويد كه زمان‌هاي استراحت كافي داشته باشيد معمولاً بعد از هر يك ساعت يك ربع زمان استراحت پيشنهاد مي‌شود.
در آخر حتماً يادت باشه كه تو ميتوني و تمام تلاش كردي پس با خيال راحت برو براي يك امتحان عالي.
با توجه به نزديك شدن به فصل امتحان به شما توصيه ميشود براي آتماده شدن براي آغاز قدم اول را محكم برداريد تا در آخر به اصطلاح كم نياوريد . بهترين كار اين هست كه جلسات آخر كلاسي را كامل شركت كنيد و از توصيه همكلاسي ها و مدرس مربوطه هم كمك بگيريد.منابع امتحان را به صورت كامل بررسي كنبد و مهم ترين مطالب را چندين بار با صداي بلند بخوانيد و نت برداري كنيد . حالا خلاصه هاي مطالب امتحان را دوباره چندين بار مرور كنيد .اين يعني چكيدهي چكيدهي مطالب را در حال بررسي هستيد .
به عنوان نه تنها يك تجربه بلكه به لحاظ تكنيك پيشنهاد ميشود از جزوه چكيده نوشته شده خودتان يك فايل صوتي با صداي خودتان آماده كنيد. تا فرا رسيدن تاريخ امتحان اين فايل را بارها و بارها گوش كنيد . با اين روش نه تنها مطالب را حفظ خواهيد شد بلكه با توجه به تكرار مطالب به صورت عمقي فراميگيرد .
پس براي موفق شدن در امتحانات روش ها و تكنيك ها شكست خورده قبلي را فراموش كنيد . سبك جديدي را با اميد و انرژي مثبت شروع كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۰:۲۹ توسط:صفا ضيايي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :