مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 .

مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286

تقويت حافظه

توجه خود را درگير از مطالب مورد نظر كنيد و راههاي را براي متمركز كردن حافظه كمك كنيد كه همخوان با شخصيت شماست مثلاً مطالعه در كتابخانه و يا استفاده از ماژيك هاي رنگي براي افزايش دقت.
مفاهيم را تجسم كنيد تصويرسازي اطلاعاتي كه در كتاب مطالعه مي‌كنيد و ترسيم نمودار ها يا شركتهايي كه موارد مشابه را به هم مرتبط مي سازند توسط ماژيك هاي رنگي به هضم مطلب كمك مي كند.
اطلاعات جديد را تكرار كنيد و براي خود شهر دهيد با صداي بلند مطالب را براي خود توضيح دهيد و در حافظه بلند مدت آن رمزگذاري كنيد مرور ذهني و توصيف مفصل از معاني و بسط دادن.
ساعات منظمي را براي مطالعه برگزينيد. شما در چه زمانهايي توانمندي بيشتري براي آموزش و يادگيري داريد صبح ها و يا در سكوت شب منزتان مي‌تواند اطلاعات جديد را سازماندهي كنند با شناخت خودتان برنامه ريزي دقيق انجام دهيد و به آن پايبند باشيد.
مفاهيم ديگر را به شخص ديگري بياموزيد با توضيح دادن مطالب جديد براي فرد ديگري به زبان ساده و قابل فهم به پور يادگيري در خودتان كمك كرده ايد و با تكرار مضاعف يادگيري شما از سطح به عمق مي رود و مطالب صورت اتوماتيك به ناهشيار شما وارد مي شوند.
شيوه عادي مطالعه تان را تغيير دهيد اگر به مكان خاصي براي مطالعه عادت كرده ايد و از پرش فكر رنج مي بريد براي افزايش تمركز و حافظه محل خود را عوض كنيد و يا مواردي دوست داشتني را به جاي مورد مطالعه خود بيافزاييد مثلاً گلدان و يا آكواريوم.
از تكنولوژي جديد براي بهره وري بيشتر استفاده كنيد سي دي هاي آموزشي تصويري و يا صوتي و نرم افزارهايي كه بر روي گوشي موبايل نصب مي‌شوند به صورت و در همه جا در نقاط مرده است و زماني كه در ترافيك هستيد كارايي دارند از تمامي امكانات و موقعيت ها براي يادگيري و تقويت حافظه بيشتر استفاده كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۱۵:۱۶ توسط:صفا ضيايي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :