مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 .

مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286

افزايش تمركز در كلاس درس


يكي از مواقعي كه شما نياز به تمركز فراوان داريد سر كلاس درس است اكثر اوقات بر اثر تحريكات دروني و بيروني دانش‌آموز اصطلاحاً حواسش پرت شده و تمركزش بر هم مي‌خورد براي افزايش تمركز در كلاس درس بايد به موارد زير توجه نمود:
۱_ تغذيه مناسب يكي از عوامل افزايش تمركز بوده و وقتي دانش‌آموز تغذيه مناسب داشته و صبحانه كامل ميل كرده باشد فكرش درگير غذا نبوده و تمركز بيشتري روي درس خواهد داشت.
۲_ استراحت كامل و مناسب و اندازه نيز يكي ديگر از عوامل موثر در افزايش تمركز در كلاس درس خواهد بود وقتي دانش آموز خواب كافي و كامل داشته باشد از لحاظ فكري و تمركز راحت بوده و نتيجه بهتري مي‌گيرد.
۳_ مشكلات و نقشه‌هاي درون خانواده نيز بسيار در تمركز و حواس دانش آموز موثر بوده و نوآوري بايد سعي كنيم آرامش نسبي در درون خانواده ايجاد كرده و محيطي آرام جهت پرورش فكر و روح دانش آموز خود مهيا نموده تا تمركز او در كلاس درس بهتر باشد.
۴_ آمادگي درسي و داشتن اطلاعات كامل و كافي در مورد متون درسي باعث مي شود دانش آموز به آن درس علاقه مند شده و بنابراين خود به خود افزايش تمركز ايجاد مي‌شود.
۵_ از لحاظ علمي و روانشناسي بعضي از دانش‌آموزان به طور ژنتيكي داراي تمركزي كمتري بوده و نياز به كنترل و مشاوره دارند عدم تمركز و اختلالات يادگيري كودكان از سن ۵ سالگي بروز كرده و حكمت والدين بايد به دكتر روانشناس مراجعه كرده و با روش‌هاي گوناگون و جديد از جمله نوروفيدبك و بيوفيدبك كودك خود را معالجه نمايند.
۶_ عوامل موثر از طرف معلم در سر كلاس جهت بهبود و افزايش تمركز در دانش آموز حركات و رفتار معلمان در كلاس درس مي تواند در افزايش تمركز موثر باشد معلم هرگز نبايد تند تند در كلاس قدم بزند و يا با صداي بلند و خشن صحبت كنند معلم بايد موقع خود را در كلاس همواره عوض كرده و در جاهاي مختلف بايستد. در موقع تدريس معلم بايد براي افزايش تراكم دانش آموزان كه گاهي سوالات كوتاه پرسيده و كلاس را از وضعيت خوش و معمولي خارج نمايد. معلم بايد سعي كنند جملات خود را آرام و به زبان گويا و ساده بيان كنند تا باعث افزايش تمركز دانش آموزان گردد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۵۸:۴۶ توسط:صفا ضيايي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :