مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 .

مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286

مشاوره تحصيلي

نمرات دانش آموز غيره بدون در نظر  گرفتن اين موارد ممكن است دانش آموز را در يك رشته تحصيلي نامناسب قرار داده كه صد در صد در آن رشته تحصيلي موفقيتي نخواهد داشت و همواره نسبت به رشته تحصيلي خود بي علاقه بوده و انگيزه اي براي پيشرفت و موفقيت بيشتر نخواهد داشت.
اهميت مشاوره تحصيلي در تعيين رشته كنكور و ورود به دانشگاه :
مشاوره تحصيلي در مقطع دهم همانطور كه ذكر شد اهميت بسياري دارد و رشته تحصيلي دانش آموز را اعم از تجربي – رياضي – هنر – هنرستان – علوم انساني و …. را مشخص مي نمايد . پس از اين دانش آموز دوره جديد درسي خود را آغاز نموده و تلاش مي كند خود را براي ورود به دانشگاه و مقطع تحصيلي بالاتر آماده نمايد.
مشاور تحصيلي براي تعيين رشته در كنكور و دانشگاه نيز بسيار مهم بوده . بطور مثال اگر دانش آموزي با كسب رتبه ۶۴۰۰ در رشته تحصيلي علوم تجربي در كنكور وردي دانشگاه قبول شده حالا يك مشاور تحصيلي خوب و دقيق نياز دارد چون رتبه او بسيار حساس بوده و نياز به يك مشاور تحصيلي مجرب و منطقي دارد.
اگر رتبه اين دانش آموز سه رقمي يا حداكثر ۱۰۰۰ بود مشاور تحصيلي و تعيين رشته براي او آسانتر بود و مشخصآ دو مورد دانشگاه مورد نظر او بحث و تبادل نظر مي شد ولي رتبه ۶۴۰۰ بايد با مشاوره تحصيلي دقيق تري انجام گيرد و نياز به زمان بيشتري براي مشاور تحصيلي دارد.
چون ممكن است با كمي بي دقتي و عجله براي او مشاوره تحصيلي نادرست انجام شد و با تعيين رشته نامناسب و تعيين دانشگاه و شهر نامناسب ممكن است كلا دانش آموز موفق به ورود به دانشگاه نشده و اصولا مسير زندگيش كاملا عوض شود.
توصيه هاي مشاوره تحصيلي :
۱- دروس عمومي و اختصاصي كنكور هر دو مهم هستند . بعضي از دانش آموزان ب اشتباه وقت زيادي براي دروس اختصاصي گذشاته  و از دروس عمومي قافل مي شوند. در مشاوره تحصيلي يك مشاور خوب اهميت و ضرايب و رتبه هاي بدست آمده در كارنامه هاي سال هاي پيش را جهت آشنايي شما دانش آموزان عزيز ارائه كرده تا بطور عملي و آشكار اهميت همه دروسي چه با ضرايب بالا و چه با ضرايب پائين را درك نمائيد.
۲- در مشاوره تحصيلي حتي تنظيم وقت و نوع خواندن درسها نيز به شما يادآوري مي شود و هميشه داراي يك برنامه ريزي دقيق خواهيد بود.
۳- در مشاوره تحصيلي به شما يادآوري مي شود كه روي سرعت عمل خود كاركرده و با زدن تست هاي مشابه و شركت در آزمونهاي متعدد خود را براي امتحان كنكور آماده نمائيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۱:۳۸ توسط:صفا ضيايي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :