مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 .

مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286

موفقيت در امتحانات


نكاتي كه بايد براي موفقيت در امتحانات رعايت كرد:
۱- براي موفقيت در امتحانات بايد جدا سعي كنيد استرس را از خود دور نمائيد .  وقتي شما به صورت پايه اي مطالب درسي را خوانده باشيد و با اطمينان سرجلسه امتحانات شركت كنيد مسلمآ استرس كمتري خواهيد داشت.
۲- تمركز و دقت خود را افزايش دهيد : براي موفقيت در امتحانات نيازمند تمركز و دقت كافي هستيد . دانش آموزاني كه تمركز خود را به هر دليل (استرس يا بارش فكري ) از دست مي دهند حتما بايد قبل از امتحانات به دكتر روانشناس مراجعه كنند و با تمرين تمركز خود را بالا برده و استرس خود را كم نمايند .
۳- بعضي دانش آموزان خود را فقط براي گرفتن نمره ۲۰ در امتحانات آماده مي كنند و بعضي ديگر براي نمره قبولي در امتحانات ، آخرين سعي و تلاش خود را بكنيد ولي واقع بينانه به فشار بيش از حد ، هرگز بيش از ظرفيت و استعداد فرزند خود به او فشار نياوريد . شما به ماشيني كه ۱۶۰۰ سي سي مي باشد نمي توانيد به اندازه ۲۰۰۰ سي سي فشار آوريد وگرنه كلا موتورش از كاري مي افتد .
يا تيمي كه دو ليگ برتر فوتبال در انتهاي جدول مانده فقط بايد تلاش كنيد تا در ليگ باقي بماند . به معني ديگر از هركسي به اندازه استعداد و گنجايش واقعي او مي توان انتظار داشت .
۴- روش مقايسه و سرزنش در امتحانات : براي موفقيت در امتحانات و داشتن آرامش سنبي هرگز خود را با ديگران مقايسه نكنيد و سعي كنيد تمركز روي خودمان و مطلب فرا گرفته شده داشته باشيد چون در غير اينصورت باعث استرس و كاهش اعتماد به نفس مي گردد كه خود نمره منفي در امتحانات مي باشد.
۵- وظايف والدين براي موفقيت در امتحانات فرزندانشان : والدين و محيط خانواده عوامل موثري در موفقيت فرزندان در امتحانات هستند مثل حفظ آرامش در موقع امتحانات در خانواده ، هرگز والدين نبايد فرزند خود را ملامت كرده و با ديگري مقايسه نمايند. والدين نبايد بيش از حد توان و استعداد فرزند خود از او توقع داشته باشند .
۶- مديريت زمان و برنامه درسي : قبل از مديريت زمان و برنامه ريزي بايد هدف خود را مشخص نمائيد . مسلمآ اهداف هر شخصي با ديگري متفاوت است.
با مشخص كردن هدف خود در امتحانات مي توانيد زمان را برنامه ريزي كرده و از روي الگوي خاصي مطالعه دروس را شروع كنيد . هرگز حجم زياد درس ها را پي در پي انجام ندهيد و در فواصل بين دو درس براي خود استراحت در نظر بگيريد.
۷- پس از تمام شدن هرفصل يا مطلب درسي به خود جايزه بدهيد و مثلا با يكي از دوستان خود بيرن رفته يا هركاري كه مورد علاقه خودتان هست انجام دهيد .
نهايتا براي موفقيت در امتحانات سعي كنيد تمرينات كتاب را بارها انجام داده و امتحانات آزمايشي فراوان براي خود در نظر بگيريد .

تدريس خصوصي گاليله اعزام دبير مجرب خانم وآقا به منزل


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۳۹:۵۰ توسط:صفا ضيايي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :