مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 .

مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286

خلاصه برداري

كرد؟؟ و غيره ، هميشه ذهن ما را به خود مشعول شده و دنبال راه حل و جواب سوالات خود هستيم.
شكل گيري مطالب در ذهن :
ظرفي استوانه اي را در نظر بگيريد كه ابتدا دانه هاي آبي رنگ و سپس دانه هاي قرمز و در انتها دانه هاي زرد رنگ را داخل آن ميريزيم پس از مشاهده ظرف به اين نتيجه ميرسيم كه دانه ها بطور مرتب و منظم در ظرف نشسته اند و اين نيز در مورد ذهن ما صدق مي كند يعني يادآوري مطالبي كه به تازگي آموخته ايم سريع تر صورت مي گيرد.
اهميت خلاصه برداري در ايام مطالعه كنكور:
در ايامي كه ما آماده مي شويم براي امتحان كنكور حجم مطالعات و كتبي كه براي اين امر مي خوانيم بسيار زياد و متراكم است. ممكن است در ابتدا بتوانيم تمامي اين مطالب و نوشته ها را به صورت كلي مرور كنيم ولي با نزديك شدن به زمان امتحان كنكور و محدود شدن زمان مطالعه اهميت خلاصه نويسي  مشخص مي شود و آن موقع است كه دانش آموز فقط مي تواند نسبت به اهميت دروس مختلف و مرتبط و خلاصه برداري هايي كه انجام داده مروري بر نوشته ها ي خود نموده و آمادگي لازم و كافي را جهت انجام آزمون كنكور بدست آورد.
چند نكته مهم در خلاصه برداري:
۱- طبق آمار بدست آمده دانش آموزي كه فقط مطالب را خوانده و خلاصه نويسي نكرده نسبت به دانش آموزي كه در هنگام مطالعه زير مطالب مهم را خط كشيده و خلاصه برداري نموده داراي بازده كمتري مي باشد.
۲- اگر صرفآ كتابي را از اول تا آخر مطالعه كرده و يادداشت و خلاصه نويسي انجام ندهيد به مرور زمان علاقه خود را از دست داده و مطالب ديگر براي شما جذابيتي نخواهد داشت.
۳- سعي كنيد در موقع خلاصه برداري و خط كشيدن زير مطالب توجه داشته باشيد كه زير مطالب كليدي و مهم را خط بكشيد و سعي كنيد حتي الامكان خلاصه نويسي كنيد نه اينكه در يك صفحه بيش از حد خط بكشيد كه البته نتيجه معكوس خواهد داشت.
۴- شما در حقيقت با خلاصه برداري دو هدف را دنبال مي كنيد اول حجم مطالب را كم كرده و ثانيآ در زمان نيز صرفه جويي كامل مي نمائيد.
۵- بهتر است در خلاصه برداري به جاي نوشتن برخي عبارات از علامت هاي اختصاري كه براي شما قابل قسم باشد استفاده نمائيد .
۶- ذهن شما مطالب را چه صحيح و چه غلط همانطور كه اولين بار مي شنود در خود ذخيره مي كند بنابراين دقت كنيد كه مطالب صحيح و كليدي را مطالعه كرده و خلاصه برداري نمائيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۵۳:۲۳ توسط:صفا ضيايي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :