مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286 .

مركز تدريس خصوصي گاليله 02126851286

تغذيه كودكان ابتدايي


۲-اضطراب و استرس به خاطر دوري از والدين و درك محيط جديد و دوستان و اوليا مدرسه .پس بنابراين نياز به تغذيه دوره ابتدايي دارد كه اين تغذيه بايد به صورتي باشد كه آرامش كودك شما را فراهم سازد.
۳-حس همدردي و انجام تكاليف  و دستورات معلمان كه براي او تازگي داشته و نياز به كسب انرژي در زنگ تفريح در مدرسه داردكه اينهم با تغذيه كامل و مناسب ابتدايي انجام پذير خواهد بود.
نفش بوفه هاي مدارس ابتدايي:
نقش بوفه هاي مدارس در تغذيه كودكان ابتدايي بسيار پررنگ و مهم بوده و يكي از وظايف مديران مدارس ابتدايي رسيدگي و بازرسي اين بوفه ها و نوع تغذيه ها و خوراكي هاي عرضه شده در آنهاست.همواره وزارت محترم آموزش و پرورش تاكيد بر اين داشته كه نوع تغذيه كودكان ابتدايي بايد كنترل دقيق تري گردد.و كودكان ابتدايي از تغذيه ها و خوراكي هاي مناسب بهره مند شوند.متاسفانه براي سودجويي هاي بيشتر هنوز در بعضي از مدارس ابتدايي سوسيس و كالباس و غذاهاي نامناسب كه باعث بسياري از مسائل متعدد ميگردد، موجود مي باشد كه از وظايف مربيان و اوليا مدرسه نظارت بيشتر به اين بوفه ها مي باشد.
وظيفه وزارت آموزش و پرورش:
بر اساس اعلام مسئولان اداره سلامت وزارت آموزش و پرورش چند سالي است كه شير به صورت رايگان در اختيار دانش آموزان عزيز مخصوصا مقطع ابتدايي قرار ميگيرد.و از امسال طرح توزيع غذاي گرم مناسب  در بوفه مدرسه هاي ابتدايي اجرايي مي شود. كه اين مووضع نقش بسيار مهمي در سلامت دانش آموزان ابتدايي خواهد داشت.
نقش و نظر والدين در مورد تغذيه كودكان ابتدايي خود:
از آنجا كه والدين علي الخصوصي مادران محترم نگران تغذيه و رشد فرزند خود مي باشند اكثرا با استفاده از تجارب بزرگترها و راهنمايي مشاورين مدرسه و مشاورين مجرب تغذيه سعي بر اين دارند كه با همراه كردن تغذيه هاي مناسب فرزند خود را درمدتي كه در مدرسه است ا زلحاظ غذايي حمايت كرده و تا زمان بازگشت به خاننه نگران تغذيه كودك خود نباشند.
تغذيه مناسب دوره ابتدايي چيست؟
از تغذيه مناسب و كامل دوره ابتدايي مي توان به موارد زير اشاره كرد:
۱-آبميوه هاي طبيعي
۲-نان و مربا
۳-نان و پنير
۴-نان و عسل و يا همراه با مربا
۵-اسنك گوشت
۶-گردو و. كشمش -نخودچي-گندم و شاهدانه و حتي كنجد كه براي تقويت حافظه بسيار مفيد است.
۷- از جمله ساندويچ ها مي توان ساندويچ كوكو وكتلت خانگي را  مي توانند تغذيه اي مناسب براي كودكان ابتدايي باشند.
مركز تدريس خصوصي گاليله-تدريس خصوصي كليه دروس ابتدايي تا كنكور  ۲۲۷۲۸۹۰۴


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۲۳:۴۰ توسط:صفا ضيايي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :